Thursday 26 November 2009

Sandwich bags!

Het is altijd weer een uitdaging om van goedkope en eenvoudige materialen leuke decoraties te maken. Neem nou deze witte papieren boterhamzakjes... gewoon te koop in de supermarkt. Even versieren met een leuke tekststempel...

It is always such a challenge to create nice decorations with cheap and simple materials. Like these white paper sandwich bags...I bought them at the supermarket. Decorated it with a nice text-stamp...

Een "ienie-mini" kerstboompje in een waterdicht potje...

A tiny little christmas tree in a waterproof flowerpot...

Het potje in het boterhamzakje gezet en de bovenkant een aantal keren omgevouwen...

I placed the flowerpot in the sandwich bag en fold up the upper side a few times...

En tenslotte afgewerkt met een stukje sollegaren en een sterretje, die ik heb gemaakt van zelfdrogende klei en vervolgens heb "ingesmeerd" met glittertjes.

I finished it with a rope and a little star, I made of star of clay and "rubbed" it with some glitter.



En daar staan ze dan uiteindelijk....drie op een rij!

And here they are....three in a row!


Till next time and have a nice weekend!

44 comments:

WEERspiegeling said...

Wat een ontzettend leuk idee! Zo eenvoudig met zo'n groots effect.
En zijn die zakjes werkelijk in de supermarkt te koop (welke dan als ik vragen mag)? Ik zoek ook nog zoiets als verpakking voor kleine aankopen in m'n Weerhuisje.
Groetjes,
Anita

denny said...

what a wonderful idea!!!
congratulations for your gorgeous blog! I discovered it today.

Denny

Home and Lifestyle said...

Wat een superleuk idee, het ziet er heel erg leuk uit!

Groetjes, Ingrid

kienkele said...

Wat een enig idee Bertina, dat wordt vast een heleboel nagedaan. Ik heb de papieren boterhamzakjes al op mijn boodschappenlijstje gezet....
fijne avond, groetjes, Tineke

Miranda | Taxx Life Blog said...

Wat een onzettend gaaf idee!!! Echt leuk en zeer creatief!

Mariska said...

Wat een ontzettend leuk idee !!!

groetjes Mariska

Tina b. said...

I love your decoration. The bags are so sweet and with the little trees perfect! Great!
Greetings Tina

tanja said...

wat leuk effect is dit is altijd leuk om zelf iets crea s te maken gr tanja zie mijn bloggie maar eens

De Ruijsbroekjes said...

o wow wat leuk gedaan ! Ik ben die papieren zakjes nog niet tegengekomen...mag ik weten waar je ze gekocht hebt ? Want ik vind dit wel heeel errug leuk zeg !

Karin said...

at ziet dat er leuk uit zeg. En ook ik zou graag weten waar jij die papieren zakken scoort wat ik ben er laatst naar op zoek geweest, maar bij de AH heb ik ze niet gevonden. Gezien de vele vragen kun je daar een hele post aan besteden, reclame maken mag hoor.
Groetjes,
Karin

Yvonne said...

Geweldig !!!!!!
wat een leuke ideetjes weer
groetjes Yvon

Gypsy Purple said...

This is such a great idea....you always do the most amazing things!!

Anonymous said...

Wat een leuk idee, en inderdaad; het kost zo geen fluit!

Federica said...

beautiful idea! you are always such an inspiration to me! thank you so much! hugs federica

maría cecilia said...

Hi, what a lovely idea, I find it so great that I think I can do it too, if you don´t mind. Thank you.
Cariños
María Cecilia

Laura @ 52 FLEA said...

This is such a creative idea with simple materials yet a big impact! I love it! Thanks for always sharing such inspiring and artful ideas!
Take care, Laura

Weisser Traum said...

oh das sieht supper schön aus. haben in oslo blumenboutiquen mit solchen versch,,,übertopfsäckchen gesehen. wunderschön. grüässli daniela

Brigitta said...

Hoe is het mogelijk Bertina, 2 zielen 1 gedachte, ik ben gisteren ook bezig geweest met het pimpen van boterhamzakjes (wel met een ander doel hahaha)

Groetjes
Brigitta

Sunday Roses said...

...du hast einfach immer wunderschöne Ideen, liebe Bertina. Ich kann gar nicht genug davon bekommen ;o)). Deinen Kranz habe ich nachgearbeitet, allerdings ist er nur halb so groß wie deiner...lach...Einen schönen 1 Advent wünsche ich dir...
LG
Beate

PCovi said...

Ahhh sweet!!!

Wonen in wit said...

Mijn complimenten ik geniet altijd heel erg van je mooie fotos en je leuke ideeen.

Ik ben wel heel benieuwd waar je die leuke stempels kunt kopen? kun je mij dat misschien doormailen?
Je vindt mijn mailadres op mijn blog woneninwit, onder profiel.

Alvast bedankt en geniet van je leuke boompjes
Groetjes Tamar

Petras Schrebergarten Blog said...

What a most wonderful idea.
Looks very pretty!
Have a nice 1. Advent in case you celebrate (my neighbour is Dutch, she at least does not celebrate).
Petra.

Bizzy @ home said...

Hé, wat een super idee. Zo simpel, maar kom er maar eens op.
Ga 'm even onthouden.
Groetjes Renny

Mayflower said...

Hoi Bertina, wat een geweldig idee, hoe kom je trouwens aan die mooie stempels?
Groetjes Mea

sylvia said...

super wat een idee
reuze bedankt!
groetjes sylvia

theeleuten said...

Wat zit jij toch altijd vol met leuke creatieve ideeen,mijn mond blijft open staan van verbazing.Zo simpel en toch zo leuk!

In een woord geweldig!!

Gezellig weekend, Evelien

Les Cotrions said...

You're a genius Bertina! You made such beautiful arrangement with so simple material! Gorgeous!
A nice week end to you!
Vale

greet's foto's said...

hay

hartstikke leuk idee,weet je, straks staan overal potten,en met de zakjes en teksten,

ik wacht nog even op de Sint,

groetjes oma nijn

lia said...

Wat heb je dat ontzettend leuk gedaan. Vraag me af hoe je die tekst op die zak hebt gekregen.
Maar echt Toppie.

fijn weekend, lia

Marianne said...

Erg leuk idee, je moet er maar opkomen !


Erg leuk blog heb je..


Mariannes

Ange said...

Wish I could get those bags in France!!! They're fabulous when finished. Great idea!!

The Old and the Beautiful said...

Wat een ontzettend leuk idee! Maar hoe kom je aan zulke grote stempels??
Dat vraag ik me nu al zolang af als ik bij iedereen van die prachtige mooie gestempelde dingen zie.
Fijn weekend verder.
Gr.Gonda

p.s Ik zie nu bij de reacties van alle anderen dat ze zich ook afvragen hoe je aan die stempel komt en waar je die papieren boterhamzakjes koopt.
Dus ik ben niet de enige met deze vragen ;-)

Pieternel said...

Bertina,

Dat je van zoiets simpels zoiets heel erg mooi maakt. Petje af voor je hoor. Fijn weekend.

Pieternel

A Box Of Dreams said...

Hallo Bertina, inderdaad , simpel maar geslaagd! De witte zakjes vind je in België te koop bij AVA papierwaren. Ik ben ook al eens op zoek gegaan naar een tekst stempel, maar helaas nog geen gevonden. De mini windlichtjes met servettekst zijn ook super! Heb je die met laklijm gekleefd? Ik heb je krans idee geprobeerd en het geeft idd een mooi resultaat, heb wel naar jouw blog verwezen want het was jouw idee! groetjes An

Barbara said...

Bertina,
i love your blog, i have a blog too. I found a lot of idees here. I am frensh and i hope one day i visit your beautiful country : the Holland

see you soon
bricolecasserole.cnalblog.com

Barbara

Barbara said...

Bertina,
i love your blog, i have a blog too. I found a lot of idees here. I am frensh and i hope one day i visit your beautiful country : the Holland

see you soon
bricolecasserole.canalblog.com
Barbara

Marianne said...

Kun je die zakjes gewoon in de supermarkt kopen? Goh, morgen meteen eens kijken, want dit ziet er wel heel leuk uit.
Alvast een fijne week! Marianne

Elisabeth said...

I love your gorgeous blog -
Its all so beautiful

grotjes
Elisabeth

Anna said...

Super leuk idee!
papieren boterhamzakjes heb ik nog nooit eerder gezien, maar ook nog nooit naar gezocht eigenlijk, maar vanaf nu dus wel!!!

Anonymous said...

Hoi Bertina,
Ben ook een grote fan van de boterhamzakjes :) Gebruik ze ook vaak om een klein kadootje in te pakken, met een leuke lintje eraan ofzo ! Ben dol op die "ouderwetse" materialen, zo vind ik bruin pakjes papier ook zo mooi !
Succes met de voorbereidingen, verheug me op de 12e :))
Groetjes, Janneke.

Anonymous said...

Wonderful decoration! And a wonderful blog, Bertina! Love it! :)

basiclabelSweden said...

Super idee, al mijn voorgangers hebben het allemaal al gezegt hahahaah...

Ga snel even verder lezen op je blog!

Groetjes

Cosy Home said...

Hey Bertina..Wat een onwijze leuke ideetjes allemaal..volg je sinds een week en heb nog gezocht naar de stempel met tekst op de site waar jij naartoe linkt..maar ik kan heel die tekst nergens vinden..kan je me aan een bestelnummer oid helpen Blijf je zeer zeker volgen.
Groetjes Elly

Unknown said...

Erg leuk!
Ik ben alleen benieuwd hoe je die print erop krijgt.. Hoor het graag van je. En dan zal ik eens op zoek naar die zakjes. Wil er graag iets mee doen als traktatie.
Groetjes Karin (Mooi)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails