Friday 6 February 2009

Colourful!



Een kleurrijk bericht deze keer!

Natuurlijk blijven wit, grijs- en natureltinten de basiskleuren in mijn interieur, maar soms heb ik zin om eens wat extra kleur toe te voegen. Dan haal ik bijvoorbeeld dit “Blond” serviesje weer uit de kast en vooral als het buiten grijs en grauw is, krijg ik de voorjaarskriebels van al die vrolijke kleurtjes binnen!

A colourful post this time!

Of course white, grey and natural tints are the basic colours in my interior, but sometimes I want to add some extra colours! At those moments I take my “Blond” tableware out of the cupboard and I am enjoying all those fresh colours. Especially when it is so grey outside, I get real Spring-feelings by seeing all those joyful colours inside!

Dit bloemstuk met tulpen, takken en pijpenragers heb ik afgelopen dinsdag op de bloemschik-cursus gemaakt. Nu dus eens een keertje geen witte bloemen gebruikt, maar alle kleuren van de regenboog; ik vind het wel een vrolijk, beetje carnavalesk, bloemstuk.

This flower arrangement with tulips, branches and colored pipe-cleaners I made last Tuesday at the course. No white flowers this time but all colours of the rainbow; I think it looks very cheerful and a little bit like carnival.



Deze roze bloemetjes zijn nog over van een boeket, ik heb ze in kleine potjes onder de stolp gezet, strikje erom en klaar.

These little pink flowers are the “leftovers” of a bouquet, I put them in little vases under the glass jar, and tied a pink ribbon around, ready!



Verder heb ik nog wat spulletjes gemaakt van kleurrijke voorjaarsstofjes, zoals deze eenvoudige tasjes…

I made some nice things out of colourful Spring-fabrics, like these simple little bags…


en deze hoesjes voor papieren zakdoekjes…

and these covers for paper handkerchiefs…


Deze kleurrijke stofjes heb ik besteld bij “hip handwerk” ze werden deze week bezorgd, vooral de hartjesstof vind ik zo vrolijk!

And these colourful fabrics I ordered at “hip handwerk” were delivered this week. Especially the hearts-fabric is so joyful!


En dat was nog niet alles, want deze week lag ook het geweldige nieuwe boek van Tilda “Tilda’s Landsted” in de brievenbus!

And the postman also delivered the wonderful new Tilda book “Tilda’s Landsted” this week.


Allemaal weer prachtige (kleurrijke) creaties en zo sfeervol gefotografeerd.

Filled with beautiful new (colourful) creations in such a wonderful atmosphere.


Ik ga er zeker weer een aantal dingen uit maken….

I surely will make a few nice things out of this book…


Tot zover mijn kleurrijke post!

So far my colourful post!

Verder ben ik getagged door Karin van
"Lief leuk en anders" en door Angelika van "Belle Choses" om
de vierde foto van het vierde album uit mijn afbeeldingen te laten zien.

If have been tagged twice, by Karin of Lief, leuk en anders” and by Angelika of "Belles Choses". I have to show the 4th picture of the 4th album in my pictures.


Het is een foto van baby-zee-egeltjes, deze heb ik samen met mijn dochter tijdens onze vakantie in Zeeland op het strand bij elkaar gesprokkeld. Het zijn net kleine knoopjes en ik heb ze nog steeds…

Tja.... en dan eindig ik toch weer in het wit na dit kleurrijke bericht!

This is a picture of baby-stony sea urchins I gathered together with my daughter on the beach of Zeeland, during our holidays. They look like little buttons and I kept them since that time.

However .....I ended this post in white again!

Have a nice weekend!

17 comments:

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- said...

Zucht... een heerlijke post om het weekend mee door te komen!
Je servies is een oppepper in deze periode van het jaar, je gaat er spontaan van glimlachen :)

Ik vind je echt een productieve vrouw en dat inspireerd mij om zelf weer lekker aan de slag te gaan, thanks! Es kijken wat ik dit weekend kan gaan doen,

groetjes Freekje

faire un songe said...

Het voorjaar spat van mijn scherm af.. heerlijk geniet met jouw foto's.
Leuk servies.
Fijn weekend

Janine said...

hee meid wat een kleurrijk lekker vol blog, dat boek heb ik gisteren ook gekregen, maar ik kijk er voorlopig alleen nog maar. Bertina wat bewonder ik je energie, eniggggg weer wat je allemaal hebt gemaakt, en die fotoreportage is ook weer helemaal toppie. alles vind ik mooi, zucht, moest een beetje emer van jou energie ehbben, hahaha, fijn weekend meid, en bedankt voor je kleurrrijk blog. Liefs van jeany

Petras Schrebergarten Blog said...

Dear Bertina,

wonderful pictures! You are very creative, I admire your blog with all those ideas!

Thanks for sharing.
Petra.

Mayflower said...

Ik ben zelf niet zo van al die kleurtjes, maar ik moet toegeven dat je er wel vrolijk van wordt.
Ik ga voor het boeketje onder het stolpje, ècht prachtig.
Bedankt weer voor je leuke kleurrijke verhaal en foto's, ik heb genoten.

Ik wens je een fijn weekend toe.
Groetjes Mea

Heidi said...

Wat een kleurrijke post!
Ik vind de kippetjes van Tilda helemaal leuk, staan ook de patronen ervan in het boek?
Ik heb nog nooit een Tilda boek gezien maar ik begin het steeds leuker te vinden.
Fijn weekend in je fleurige lentehuis!
Groetjes Heidi

Jeanette said...

jij bent aardig op de kleuren tour! misstaat je blog niet. dat jij zoveel op een post kan zetten, ik ben met een bericht met een paar foto`s soms uren bezig, hoe doe jij dat allemaal zo snel....en wat een volgers heb jij al zeg, tjemig...ik sta hier altijd m`n ogen uit te kijken zoveel inspiratie doe je hier op! echt gewedig dat je dit allemaal met ons deelt, je krijgt een dikke knuffel van me!

Les Cotrions said...

hello my friend! What joyful post! Lovely stuff and gorgeous colours!!!
I like your fabric...and your flowers arrangements!!! It's a spring atmosphere! Thank for sharing so much happiness!
Have a great week end!
Hugs
Vale

Sunday Roses said...

...weiß oder bunt, ich liebe deine Bilder...außerdem ab und zu ein bisschen Farbe kann nix schaden, oder? Freu mich auf deine Arbeiten aus dem neuen Tilda Buch...
LG
Beate

Anonymous said...

Hallo Bertina, das Geschirr ist richtig toll, ich hatte es auch letztes jahr schon einaml angeschaut und fand es ganz toll. Deine Blumen sehen auch richtig schön aus in den kleinen Vasen. Du hast auch das neue Tildabuch!!? Da können wir ja gespannt sein, was wir da für tolle Bilder zu sehen bekommen. Ein schönes Wochenende wünsche ich dir
Liebe grüße Tanja

Anonymous said...

...Ich noch einmal, ich habe nun auch das tolle Band gefunden, leider nicht in Deutschland oder bei euch, aber dafür in England
LG Tanja

Tuur said...

Prachtig en helemaal Blond amsterdam..ik mag het ook graag afwisselen...blond geeft me altijd het gevoel van rebbels...en bij mijn witte servies kom ik weer tot rust...maar uuh mag ik je vragen onder het blondservice is dit een dienblad ik ben namelijk al heel lang op zoek naar een dienblad waar ook een laadje onder zit....hoop dat je me het wil vertellen..
Een heel prettig weekend en bedankt voor je foto's

Anonymous said...

Dat is grappig, Blond Amsterdam. Ze hebben ook een soort Delfts Blauw. Met afbeeldingen van boeren en patat! Je moet het maar verzinnen...Ik vind het even wel leuk, maar grijp graag weer terug naar de rust van de wit- en grijstinten. Gezellige zondag!

Karin

Catalina Alvarez said...

Hello!
Your blog is absolotely delightful.
Plenty of great images and so inspiring ideas.
I love tilda as well.
Thanks for sharing her new book images.
Kind regards from Tuscany,
Cata

Shabby-Roses-Cottage said...

Liebste Bertina,

Was für ein wunderschöner Post!!!
Sooooo colorful...
Ich bin absolut begeistert,denn ich brauche momentan gaaaanz viel Farbe,gegen das Grau draussen ;o)
Dein Post hat mich richtig glücklich gemacht, viiiiiiiiielen Dank!!!
Aber vielleicht magst Du auch kurz bei mir reinschauen ;o)
Ich glaube dort wartet etwas ganz ungeduldig...
Ganz ganz liebe Grüße,Pati

Schwesterherz Unna said...

Hallo Bertina, auch ich wünsche Dir eine schöne Woche. Freut mich das das Foto Erinnerungen bei Dir weckt. Die beiden sahen auch sehr glücklich aus. Eine tolle Sache mit einem so traumhaften Auto. Bis bald und liebe Grüße, Ute

les belles choses said...

Hallo Bertina,
danke, dass du den "Tag" angenommen hast! Und dann noch mit so einem schönen Bild.... Deine Frühlingsfarben liebe ich einfach!!! Das sind genau die Farben, die mir jetzt auch gut tun. Ich selbst habe das Geschirr "French Garden" von Villeroy & Boch, das kombiniere ich jetzt mit hellgrünen, zartgelben oder rosafarbenen Servietten. Meine "Männer" haben heute den Frühstückstisch für mich mit gelben Servietten gedeckt - was für ein schöner Anblick!
Eine schöne Woche für dich,
Angelika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails