Saturday 31 January 2009

A memorable week...


Zaterdagavond, bijna een week geleden sinds mijn laatste bericht; het was een week om niet snel te vergeten…..

Mijn zoon vierde zijn 18e verjaardag en op dezelfde dag verwoestte een grote brand de bloemenzaak waar ik meestal mijn bloemen koop (kocht). Onvoorstelbaar alles is weg, het was niet bepaald één van de modernste bloemenzaken en de inrichting kon ook wel een opkikker gebruiken, maar je kon er altijd terecht voor leuke, goed betaalbare bloemen en planten. Omdat de eigenaar al wat op leeftijd is vrees ik voor het voortbestaan van de winkel….een heel raar idee, ik kwam er bijna wekelijks en nu is er niets meer…

Onlangs heb ik Picasa 3 gedownload en ben daar wat mee aan het “stoeien” geweest. Ik heb wat bloemencollages gemaakt, wel toepasselijk voor deze gedenkwaardige week.

Saturday evening, almost a week ago since my last post, it was a memorable week….

My son celebrated his 18th birthday and on that same day a big fire destroyed the flower-shop where I used to buy my flowers. It is unimaginable that everything is gone, it was not a very modern shop and it could be redecorated, but you could always buy nice and reasonably priced flowers and plants over there. Because the owner is not so young of age, I fear the shop will not open again….. a strange idea, I used to visit the shop almost every week and now everything is gone….

Recently I downloaded Picasa 3 and I have been practicing a little bit with the possibilities. I made some flower collages, a tribute to this memorable week.



Verder werd ik deze week weer verrast met twee awards; de eerste kreeg ik van Raquel van Olliebollies

This week I was awarded twice; the first I received from Raquel of Olliebollies


En de tweede kreeg ik van Ingrid van ’t Brocante sfeertje

And the second I received from Ingrid of ’t Brocante sfeertje


Dames hartelijk dank voor deze awards, het is leuk om te horen dat jullie mijn blog zo waarderen!

Ladies thank you very much for these awards, it is nice to hear that you appreciate my blog so much!

En tussen alle beslommeringen door heb ik de afgelopen week toch nog wat tijd gevonden om even creatief bezig te zijn... zo heb ik de kleine vogelhuisjes verder afgewerkt...

And between the daily pursuits I found some time to be creative….so I finished the little bird houses….


Deze lijst met krans en vogelhuisje hangt bij mij voor het raam, maar voor de foto heb ik hem maar even aan de muur gehangen.

This frame with wreath and bird house is hanging in front of my window, but to take the picture I hung it on the wall.


En straks met Pasen lijken de huisjes heel leuk in een kronkeltak, samen met wat “Tilda” vogeltjes.

And later on with Easter they will look nice hanging on a curling branch, together with some “Tilda” birds.



Verder heb ik deze gansjes op stok gemaakt uit het boek “Crafting Springtime Gifts” van Tilda, ik vind vooral die gestrikte pootjes zo grappig.

I also made these geese on a stick out of Tilda’s book “Crafting Springtime Gifts”, I think those knotted feet look so cute.



En tenslotte lag afgelopen week het nieuwe tijdschrift van Jeanne d’Arc Living in de brievenbus. Om jullie een indruk te geven van de sfeerbeelden en ideeën hierbij een paar foto’s. Het is echt een prachtig tijdschrift!

And finally I received the new magazine of Jeanne d’Arc Living. To give you an impression of the beautiful atmosphere and lovely ideas I made a few pictures. It really is an amazing magazine!



Tot zover mijn weekbericht! Graag wil ik jullie allemaal bedanken voor alle leuke en enthousiaste reacties, ik kom gewoon tijd tekort om iedereen een bezoekje te brengen en een berichtje achter te laten…maar ik doe mijn best!

Tot de volgende keer en alvast een fijne week!

So far my week report! I thank you all for your lovely and enthusiastic reactions, I did not have the time to visit all of your blogs and leave a note…but I will keep trying!

Till next time and have a nice week(end)!

32 comments:

Sunday Roses said...

...es tut mir leid für dich, dass dein Blumenladen wahrscheinlich icht mehr öffnet. Man hat ja so seine Gewohnheiten. Ich bin da auch eigen und gehe gerne in mir liebgewonnene Läden.
Die Fotos, die du uns zeigst sind wirklich allerliebst...die Vogelhäuschen ein Traum...wann und wo ist deine Ausstellung...?
Lg
Beate

Les Cotrions said...

Hello my friend! What a busy week! So many emotions and feelings!
First of all all my best wishes for your son's birthday!!! Mine will be 18 next May! They're now grown up....
I'm sorry for the flower shop, but I see you could anyway find lovely flowers!!! Your bird house are lovely and all your photos too!
Enjoy a great week end!
Hugs,
Vale

Sille said...

The bird houses are soooooo beautiful!!!!!

Greetings Sille

casa nostra said...

nog proficiat met je zoon. vreselijk zo'n brand, vorig jaar hebben wij het bij de buren meegemaakt en nu sinds 2 weken is het huis afgebroken en staat er helemaal niets meer. leuke vogeltjes heb je weer gemaakt, zal er wel gezellig uitzien straks in de kronkeltakken.

Diana Strinati Baur said...

You had a very creative week. Lovely results -- what a pleasure to see all of your work. I'm sorry about the Blumenladen -- seeing such a place go in a horrible way is very unsettling.

The geese feet are perfect, they really made me smile!! :)

Happy Birthday you your boy and have a lovely week. I need to start blogging again this week. We are expecting more snow here in Italy and I a happy I started forcing some branches a couple of weeks back for a *little* bit of spring at least...

Miranda said...

Gefeliciteerd nog met je zoon. En krijg jij ook een car-driver erbij in het gezin? Maar wat naar voor dat mannetje van de bloemenwinkel. Hij heeft geen idee dat zijn bloemen de wereld overvlogen.....nu maar hopen dat jij weer een nieuwe vindt om ons weer mee te laten genieten van je foto's. Gezellig toch dat knutselen niet. Ga vooral zo door!

Diana Strinati Baur said...

One more thing... I wanted to say thank you for 1. commenting on my blog and 2. for writing your blog in two languages, making it accessible to not only to me but also to my readers and their readers as well. I have thought about writing some entries in German or Italian as well as English but realize that it would slow down everything because I would be stressing over the grammar. Your English is excellent, I do however realize that despite your fluency it takes effort to write so very well in a second language, and wanted to recognize this effort on your part.

Silvia said...

Liebe Bertine,
Dein Blog ist wunderschön. Mich würde auch interessieren, wann und wo deine Ausstellung ist. Kannst du mir sagen, woher du die Seifen hast, die auf deinem Blog zu sehen sind (mit den Herzen)? Liebe Grüsse Silvia

G-STYLE said...

Nog gefeliciteerd met je zoon !
Wat een teleurstelling dat je bloemenwinkel afgebrand is maar natuurlijk helemaal voor die arme eigenaar een schrik ,helemaal als je niet de leeftijd hebt om overnieuw te beginnen.
Wat een prachtig weekoverzicht heb je weer gemaakt ,ben elke keer verbaasd over jouw creativiteit en de prachtige foto's die je maakt.
ik kom hier met plezier kijken !
alvast een fijne week toegewenst en tot de volgende keer
groetjes Gea

Schwesterherz Unna said...

Liebe Bertina, so eine Woche ist schon der Hammer. Herzlichen Glückwunsch erst einmal zum 18. Geburtstag Deines Sohnes - ein wirklich besonderer Tag.
Auch ich habe meinen Lieblings-blumenladen und es gibt in der Nähe auch nichts vergleichbares für mich. Sehr schade!
Die Fotos sehen toll aus, da muß ich mich auch nochmal weiterbilden! Eine entspanntere Woche wünsche ich Dir und sende liebe Grüße nach Groningen, ute

die Komplizin said...

Liebe Bertina,
erst jetzt sehe ich, dass wir ja garnicht so weit von einander entfernt wohnen. Ich war gerade in Groningen. Ich möchte gern zu deiner Ausstellung kommen. Gib doch bitte den Termin bekannt.
Ich wünsche dir alles Liebe!

Viele Grüße
Dana

sylvia said...

o wat zijn ze leuk al die foto's!! En in het bijzonder al die lentebollen in de kleur wit...het moet echt snel lente worden...

Mayflower said...

Gefeliciteerd nog met je zoon.

Wat moet dat vreselijk zijn voor die oude man die zijn levenswerk in vlammen op zag gaan.

Je heb een drukke week achter de rug als ik het zo lees en vraag mij ook telkens af waar jij de tijd vandaan haalt om dit alles te doen. Mijn complimenten voor de vogelhuisjes, ze zien er werkelijk prachtig uit. Leuk idee om ze straks in de kronkeltakken te hangen, maar zo aan een krans dat vind ik ook een plaatje.
Het is een genot om iedere keer je blog te bezoeken.

Lieve groet Mea

Anonymous said...

Hoi Bertina,
Prachtige foto's weer; jij hebt geen 23dingen cursus nodig. Menig bibliothecaris kan jaloers op je zijn. En wat een leuk huis heb je ingericht met prachtige dingen. Al dat wit vind ik erg mooi. Ik hoop dat je een goed bloemenadresje in de buurt kan vinden!
Fijne week!

Anonymous said...

Hallo Bertina,
Complimenten voor je mooie foto's, menig bibliothecaris kan jaloers op je zijn zoals jij met tools omgaat. Een voorbeeld voor velen!
Ik hoop dat je snel een goed adresje voor bloemen in de buurt kunt vinden.
Fijne week!

Petra said...

Hoi Bertine,
Als eerst gefeliciteerd met je zoon, 18 jaar is een mooie leeftijd :-)
Het zal wel raar zijn dat je je bloemen niet meer daar kan halen.. het is toch een soort wekelijks ritueel. Herken het wel...
Wat zijn je huisjes en kipjes super geworden! Erg leuk!!
Geniet van je weekend en bedankt voor de mooie foto`s!

Groetjes petra

Janine said...

Hee Bertina, meid je hebt nog al 'n drukke week gehad. Proficiat nog met je zoon. En ik moet zeggen alles is weer opthetop. Mooie foto's en die huisjes zijn het einde. hoe krijg ej toch die letters er zo mooi op? Is dat een stempel? Erg mooi allemaal, wordt altijd zo vrolijk van je blog. Dankjewel. Liefs van jeany

M. said...

hoi Bertine!

wat zijn je huisjes GEWELDIG!!!
super leuk!
was jou bloemenwinkel zo'n soort stalletje?? ik dacht zoiets op het nieuws te hebben gezien maar dat kan ook wat anders zijn geweest natuurlijk, tegenwoordig is het in de fik steken zowat mode...je word er bijna niet goed van...
(nog) gefeliciteerd met je nu volwassen zoon...

een hele fijne week!!
groetjes manuela

ik vind je huisjes echt heel leuk!

Brigitta said...

Wat heb jij een schitterend weblog en een schitterend huis!!! Volgens mij moeten we toch een beetje bij elkaar in de buurt wonen, ik las iets over een voorjaarsverkoop??? Waar en Wanneer???

Pieternel said...

Hoi, geweldig zijn die takken met vogeltjes en huisjes. Zo iets fleurt je huis helemaal op zeg.
Groetjes Pieternel (sinds kort als blogger bezig)

Cindy at her Country Home said...

Hallo Bertine, Wat is het toch weer zo inspirerend bij je! Zo prachtig om al die foto's van je te bekijken, blijf kijken nu. Kom onderhand niet van je blog af hahahah...
Als ik dat zie en lees dan beginnen mijn handen al te kriebelen, inspiratie te over alleen....vadertje tijd speelt niet echt mee. Verbaas me ook altijd hoe alle creatievelingen dat doen, help!
Mooi dingen maken en ook nog blog zo mooi bijwerken, FANTASTISCH! Dankjewel dat ik weer zo mag meegenieten bij je, liefs en een hartengroet van Cindy

.. said...

Hello Bertina.. it was a memorable week my friend!
My best wishes for your son♥ and about the flower shop :-( it´s a shame!
All your projects are so lovely, congrats!!
Have a nice day Bertina♥

Brigitta said...

Hallo Bertina,
Bedankt voor je reactie. Je kunt mijn emailadres vinden in mijn profiel. Het lijkt me namelijk ontzettend leuk.

Groetjes,
Brigitta

Twa said...

Leuk die collage's met picasa 3. Zal ik ook maar eens gaan downloaden denk. Je vogelhuisjeshangertjes zijn echt superleuk geworden zeg. Leuk die stempel erop en dat hartje... enig gewoon.

Unknown said...

Heb weer genoten van je berichtje! Weer zoveel nieuwe inspiratie... Oh, die paastak met die vogelhuisjes, je bent me gewoon voor...datzelfde idee had ik ook al! Maar hier hebben we nog eerst de carnaval dus ik wacht nog even 3 weekjes.Maar die huisjes zijn helemaal geweldig! Heb stiekum ook jou birdhouse nagemaakt, zo lief!
Enne, bedankt voor je lieve berichtje op je blog! Je hebt de awards echt verdiend! Groetjes Raquel

les belles choses said...

Hallo Bertina,
zuerst mal wollte ich dir kurz sagen, dass ich dich getagged habe. Schau mal auf meinen Blog, da steht wie es geht.
Deine Fotos sind wunderschön - am besten gefallen mir die grün-weißen Collagen - so frühlingshaft, ein Traum!
Schlimm, die Geschichte mit dem Blumenladen. Ich hoffe, der Geburtstag war trotzdem schön.
Liebe Grüße,
Angelika

Anonymous said...

Hallo Bertina, dass ist ja wirklich schade, dass "Dein" Lieblingsblumengeschäft wohl nicht mehr öffnet. Deine Deko ist wieder einmal traumhaft. Am besten gefallen mir Deine Vogelhäuschen. Sie sind wunderschön!!
Ganz, ganz liebe Grüße Barbara

Lavendelhaus said...

Liebe Bertina,
dein Blog ist wirklich der Hammer. So schöne Sachen. Hab mich erst mal überall durchgeklickt. Ein Traum. Habe die Bilder von der Ausstellung gesehen. Wann machst du wieder eine Ausstellung? Dann würde ich gerne mal kommen. Ich wohne in Deutschland/Ostfriesland in der Nähe von Leer. Vielleicht kennst du die Stadt.
Groningen ist von mir ca 60 - 70 km entfernt, also nicht so weit, dass ich nicht mal deine Ausstellung besuchen könnte.
Vielleicht kannst du dich ja mal melden bei mir, geht auch per PM (bei mir unter Profile ist meine mail-Adresse).
Vielen Dank
Bianca

Sydämellä said...

Hei!
You have soooo nice blogy.I like veryyy mutch.

Saskia ♥ Stipje ♥ said...

ik vind de huisjes super.
wat een leuk idee.
hoe krijg je die tekst er zo mooi op?.en zijn ze ook te koop.
een mooi weekend groetjes Stip

Anonymous said...

Wat een leuk stukje weer op je blog met al die mooie fotootjes, je huis ziet er echt voorjaarsachtig uit. Ik heb zelf ook bolletjes neergezet en de kussens van de bank verwisseld in vrolijke kleurtjes. Zelfs het schilderij van de kunstuitleen is nu in voorjaarstinten.
Je blog met muziek is een plezier om te lezen.
fijn weekend

Anonymous said...

Je blog is een plaatje en met de muziek erg leuk om te lezen. Complimenten voor je vrolijke voorjaarshuis.
fijn weekend

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails