Thursday 14 May 2009

"Leftovers"


Wat te doen met alle overgebleven planken van de nieuwe werkruimte? Gewoon weer gebruiken voor een nieuw project natuurlijk! En gelukkig wilde mijn man nog wel even een handje helpen….
Eerst leek het me wel leuk om er plantenbakken van te maken maar uiteindelijk zijn het zuilen geworden...

What to do with the shelves that are left over from the new build shelter? Just use them again for a new project of course! And happily my husband was willing to help again….

At first I would like to make some boxes for plants, but ultimately they turned out to be pillars.


Ik heb ze alleen in de grondverf gezet, daardoor komt de structuur van het hout er ook nog mooi door en eventueel kan ik ze daarna altijd nog een ander kleurtje geven. Uit de laatste 2 planken zijn nog wat hartjes gezaagd, daarna geverfd en wat doorgeschuurd.

I just grounded them, so you still can see the structure of the wood and I am able to give it another color if I want so.
Out of the last two shelves some hearts were sawn, I painted them and after that planed them a little bit on the edges.


Uiteindelijk zijn er zes zuilen gemaakt van de “restjes”!
Deze twee heb ik aan Erna gegeven voor haar verjaardag…

Actually six pillars are made out of the “leftovers”!
These two I gave to Erna for her birthday….


En verder staan er bij mij thuis twee op de vensterbank, met krans en kroon….

Two of them are standing in front of the window with a wreath and a crown…



En de laatste twee staan buiten voor ons huis, met wit geverfde bloempotten en witte hortensia's.

And the last two are standing outside before our house, with white painted flower pots and white hydrangeas.


Zo heeft alle “afvalhout” weer een nieuwe en mooie bestemming gevonden!

In this way all the wood that was left over has found a new and nice destination!


Till next time!

42 comments:

Unknown said...

Mooi hoor, Bertina! Heel envoudig maar supermooi! Wat heerlijk dat jouw man zo handig met hout is. Ik heb hiet ook nog een restpartijtje hout liggen én een figuurzaag én veel ideeën maar de uitvoering dat wil niet lukken! Hahaha! Maar als ik dit zie, moet ik zelf maar eens gaan zagen!

Groetjes Raquel

Sunday Roses said...

...du hast einfach immer die besten Ideen!!! Bestimmt macht es auch riesigen Spaß, in deinem neuen "Outdoor-Arbeitsraum" zu werkeln....ich könnte mir solche "Säulen" auch gut in meinem Wohnzimmerfenster vorstellen...werd sie gleich mal meinem MAnn zeigen...
LG
Beate
P.S. wünsch dir ein schönes, sonniges Wochenende...bei uns soll es glaub ich regnen...;o((

Handmade by Andrea / aufgestempelt&gestanzt said...

das ist eine sehr schöne Idee und dazu auch noch praktisch.
Ein schönes Wochenende und noch mehr tolle Ideen wünscht
Andrea

Anonymous said...

Geweldige zuilen zeg, zou hier ook wel leuk in de tuin staan :p, maar heb geen hout laat staan resthout, super gedaan hoor....

Laura @ 52 FLEA said...

Bertina! That was a wonderful use of the leftovers.....the pillars look fantastic! The hearts are classic and I love the whole look!
Be well, Laura

Mayflower said...

Hallo Bertina, wat een leuk idee om van het restant hout zuilen te maken, ze zijn prachtig geworden zo met de hartjes.
Staat mooi zo op de vensterbank met de kronen en in de tuin met de hortensia's.
Zal mijn handige man ook eens lief aankijken hihi.
Groetjes Mea

Kim said...

Wat een heerlijk creatieve actie van je. Zo eenvoudig en ook zo prachtig en de hartjes maken het helemaal af.

Groetjes Kim

rosenresli said...

Hello Bertina,

that´s a great idea! The best thing is, to make something old new. Congratulations.

Best regards,
rosenresli

Les Cotrions said...

Nice projects and beautiful results!!! Never wast something! I've just found some wooden tablet...I have to find some projects too!
Big hugs
Vale

Pink Princess said...

HHHMMM Ik heb restjes tuinhout, een zaag en witte verf. GOH misschien maak ik er wel een paar. WAT een geweldig idee weer. Ik krijg veel te veel inspiratie van al de blogs die ik lees, lol.

lia said...

Dat heb je mooi opgelost.
En het zijn ook nog plaatjes geworden.

groetjes Lia

Pien said...

Wat een leuk idee die zuilen van de restjes tuinhout. Je brengt me op ideeën.

Kind An Huys said...

Wat staat dat leuk!! En zo met die hartjes eraan, wat een creatief en decoratief idee!Mooi zo met je witte hortensia (ik wilde ook graag een witte hortensia voor in mijn bloempot, maar deze waren allemaal uitverkocht,ze hadden alleen nog blauwe en rose,maar wit is erg in trek geloof ik)
Geniet ervan, groetjes, Anne.

Gaia said...

so easy and so simple!!! They look so nice!
gaia
http://alices-adventuresinwonderland.blogspot.com/

tatam said...

Amaille ! Magnifique ! ( dat betekend in belgish : Zo mooi !!! )

Een sneller kloppend hart said...

He-le-maal te gek!

Wat hebben jullie dat leuk gemaakt!

Groetjes, Veronique

Marja Rijnsburger said...

Kijk dat noem ik nou recyclen. Wat je allemaal al niet kunt doen met materialen die je gewoon in huis/schuur hebt. Heel erg mooi zijn ze geworden een geweldig decoratie object. Gaan we vast nog vaak terug zien.
Een heel fijn weekend.

Corine(THUIS) said...

Daar is over nagedacht! Je had nog aardig wat hout over wat zo mooi is opgeruimd én je hebt er leuke decoratiemogelijkheden bij! Groeten, corine(THUIS)

Rose said...

Hello bertina, your blog is wonderful, ... your ideas are fabulous decorations ! You make me dream !!
Kiss from southerm of Belgium.
Rose

G-STYLE said...

Meid, hoe kom je toch altijd op die leuke en originele ideeen...........
Ik vind het allemaal weer erg mooi staan in en om je huis, zowel de zuilen als de hartjes in het wit geeft rust en staat toch heel gezellig.
Alvast een fijn weekend toegewenst,groetjes Gea

FEDERICA said...

Hi Bertina!
What a beautiful idea! They look fantastic!
Have a wonderful weekend!

Bonjade said...

Mooi, mooi, mooi.......en zo leuk met die hartjes en roosjes eraan.
Waar vind je wel zulke prachtige kroontjes.....zo mooi wit.....?
Fijne dag

die Komplizin said...

Die Säulen sehen so schön aus. So etwas brauch ich nun auch unbedingt.

Viele liebe Grüße
Dana

Karin Dekkers said...

Wat een leuke ideeen heb jij, zeg!!! Krijg er gewoon knutselkriebels van! Vind het altijd knap, als mensen zulke ideeen hebben en ze ook nog uit kunnen voeren...Toppie!!!

Groetjes, Karin

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- said...

Super ziet het er uit! Ijverige man heb je hoor!

Heel leuk ook gedaan met de hartjes erbij, zo zijn de zuilen net iets anders dan anders.
Leuk voor de voorbijgangers en minstens zo leuk voor jezelf ;)

Groetjes Freekje

Cindy at her Country Home said...

Weer helemaal geweldig Bertina en wellicht weet je het inmiddels van mij ben echt een harten mens. Symbool vind ik zo prachtig en als je ernaar kijkt spreekt het al genoeg! Toppie gerecycled en wat heb je een heerlijke plek om al dat creatieve moois te maken. Liefs en een hartengroet van Cin X

Anonymous said...

A very good idea. You have a real talent for the deco.

basiclabelSweden said...

Leuk idee en dan afgewerkt met mooi hartjes, ziet er super uit! Heel fijn weekend

theeleuten said...

Dat is leuk geworden van je afvalhout!!!!!staat echt super,zowel binnen als buiten...

Echt een leuk idee...misschien aap ik je na,als je het niet erg vind!

gezelig weekend, Evelien

Janine said...

Lieve bertina, meid wat ben je toch een kanjer op dit gebied, ik vind je creaties (like always) topperdetopp. Prachtig, fijn weekend, greetz van jeany

The Old and the Beautiful said...

Wat een ontzettend leuk en origineel idee weer.
Ik vind die in het raam erg leuk.

Fijn weekeind.
Gr.Gonda

Muggensteekjes said...

Hoi Bertina,
wat een ontzettend mooi project is dit geworden,en met een paar witte horetnsia's erbij,helemaal goed natuurlijk.
Groetjes Ingrid.

Eliane Zimmermann said...

simple but gorgeous recycling!

Anne Marie said...

that is a great idea...I love taking my carpenter husband's scrap and making things...if only I can master the saw I would be happy!

casa nostra said...

zo sla je 2 vliegen in 1 klap. je hout is opgeruimd en je houdt er nog eens mooie dingen aan over. mooi gemaakt, ziet er weer prachtig uit!

Monique said...

Een ontzettend leuk idee om oude planken te recyclen. Het maakt een erg gezellig geheel.

Yvonne said...

Prachtig geworden, en met een hartje erlangs heeft de zuil net weer wat extra's, heel leuk idee !!
Groetjes Yvonne

Barbara Jean said...

Those boxes are great!
Are they just display boxes??
Do you have a store?

Love you blog.
Back to read more now.

blessings on your week.
barbara jean

.. said...

Bertina.. what a beautiful idea!! Your tast for the decoration is great!!!
Have a nice week♥♥

Anonymous said...

De zuilen zijn supermooi geworden, Bertina ! Ik denk dat Erna er ook hartstikke blij mee was :)
Je kunt ze voor zoveel dingen gebruiken, ook de complimenten aan jouw handige echtgenoot :)!!!!
Groetjes, Janneke.

Little Old Cottage said...

Wundervolle Ideen. Ich muss gerade den Kopf voller Bewunderung ueber Dich schuetteln. Deine Ideen sind genial.

Liebe Gruesse
Yvette

renata said...

Hey Bertina,
Ik lees geregeld je blog en ik sta er van versteld hoeveel leuke ideetjes je altijd weer hebt!
Die zuilen..Geweldig!

Ik heb ook nog ff een vraagje..Ik zie dat jij je blog ook in het engels vertaald.Doe je dit zelf of gebruik je daar een programmaatje voor?Ik wil dit ook gaan doen met mijn blog.

Groetjes,Renata

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails