Tuesday 5 August 2008

Second hand treasures...

Onlangs heb ik nog een aantal leuke spulletjes op de kop getikt voor een klein prijsje bij de “Second Hand Shop”, bij ons in de buurt. De houten klerenhangers waren gratis, dus ook maar een aantal meegenomen. We gaan er weer wat leuks van maken!


A few purchases from the “Second Hand Shop” in our neighbourhood I recently bought for a nice price. The wooden cloth-hangers were for free, so I took a few of them. I am going to give all of these goods a new look!




Het mokkenrek (was al wit, dus alleen een beetje doorgeschuurd) is veranderd in een “hartenrek”.

The frame for mugs (already white, so a bit sandpaper on the edges) has turned into a “frame of hearts”.

Het kruidenrekje wit geverfd en omgetoverd tot een (interieur) boekenrekje en een paar lieve figuurtjes aan de haakjes (het mini-quiltje is zelfgemaakt door mijn vriendin Erna, van haar gekregen om een bijzondere reden).

The frame for spices is painted white and turned into a frame for (interior) books. On the hooks a few little figures (the mini-quilt is handmade by my friend Erna, given to me for a special reason).

Het handdoekenrek ook wit geverfd en op de slaapkamer gehangen als een kledingrekje (ook de kapstokjes even gepimpt). Het witte jurkje is het bruidsjurkje dat mijn dochter droeg op het huwelijk van mijn broer (inmiddels alweer 8 jaar geleden…).

The frame for towels is also painted white and I hanged it in our bedroom for clothes (including the pimped-up cloth-hangers). The little white dress, my daughter wore when she was brides-girl at my brothers wedding (already 8 years ago…).

En tenslotte vond ik dit bakje nog bij de kringloopwinkel, voor 1 euro, moest ook nog even mee. Wel leuk als flessenhouder, de Sourcy flessen ooit meegekregen na een etentje bij de plaatselijke Wok (gingen anders toch de glasbak in). Doe er vaak een enkele bloem in, staat heel leuk!

And finally I found this little basket at the triftshop, 1 euro only, I had to take it with me. At the moment I keep some bottles in it. The “Sourcy-bottles” we got from a local restaurant after having dinner there (otherwise they would disappear in the glass-container). I often put only one flower in each of them, looks very nice!

Altijd weer een sport om voor een klein prijsje "oude meuk" te veranderen in kleine "schatten".....

It's always a kind of sport for me to buy "old stuff" for a very low price and change them in little "treasures".....

4 comments:

casa nostra said...

leuke spulletjes heb je gevonden zeg en mooi dat je ze wit gemaakt hebt, ziet er gelijk al weer heel anders uit. is ook zo leuk om voor weinig geld zulke dingen te kunnen kopen en er dan zoiets van te kunnen maken. die flesjes zijn ook heel erg leuk. jammer toch dat zoiets toch weggegooid wordt.

Lilla Blanka said...

Hi Bertina!

Thank you for your visit and kind words in my blog!

Of course you can add me to your linklist, I´d be honored :)

Your blog looks very sweet!

Mia

Anonymous said...

Hoi Bertina,

Tjeetje wat ben je weer crea bezig geweest zeg !! Het resultaat mag er zijn... heb zelf ook nog wat verfplannen maar nu met die warmte maar even niet :) De flesjes vond ik ook erg leuk, wat zonde dat ze die anders weggooien.
Groetjes aan iedereen, Janneke.

ps. hoe gaat het met Bastiaan op het viskamp ?!

Anonymous said...

Hallo Bertina, leuke dingen heb je gekocht in de kringloop winkel! En nog mooier, nu jij ze onder handen hebt genomen!! Heel erg leuk!!
Ik vind dat ook zo leuk, om iets ouds voor een paar cent mee te nemen, en het dan om te toveren tot iets mooi's!!Heb ik altijd gedaan,vanaf ik nog bij m'n ouders woonde. Maar de laatste jaren had ik er zo weinig tijd voor, drukke baan, he !! Maar nu mag en kan ik weer!We waren in hetweekende op de tuinbeurs, wauw, mooie dingen gezien!! Heb er maar meteen een logje over gemaakt,op mijn tuinblog.
Prettig weekend wens ik je, groetjes Thea

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails